قبل از انتخاب محصول مشاوره رایگان دریافت کنید: 54695000-021                  

درونگرا یا برونگرا ؟!

درونگرا یا برونگرا ؟!

تیپ شخصیتی درونگرا

 خیلی وقت ها درونگرایی با خجالتی بودن اشتباه گرفته میشه یا معادل اون قرار می گیره، که این اشتباه است. فرد خجالتی از ارتباط و تعامل با دیگران ترس داره اما فرد درونگرا تنهایی رو دوست دارد و ترجیح میده تنها باشه تا در جمع.

یکی از ویژگی های مهم افراد درونگرا اینه که از تنهایی لذت میبرند و تمام دغدغه ها و افکار شون معطوف به درون هست. در زمان تنهایی انرژی بیشتری کسب می کنند تا زمانی که در جمع هستند. خود محور هستند. بیشتر به خودشون تکیه می کنند. خود کفا هستند. معمولا دوستان کمی دارند. تیپ شخصیتی درونگرا ها استقلال ذاتی دارند و دوست دارند کارهاشون رو به تنهایی انجام بدن. درونگرا ها معمولا قبل از شروع یک کار، تمام جنبه های اون رو در نظر می گیرند و هر کاری رو سر فرصت و با صبر و حوصله انجام میدن. خیلی متفکر و محافظه کار هستند. در ذهن خودشون به خوبی به مسائل فکر می کنند و بعد نتیجه رو بیان می کنند. معمولا کم صحبت می کنند اما صحبت هاشون کامل و ویرایش شدست. به نسبت افراد برونگرا کمتر اجتماعی هستند. خیلی سخت به دیگران اعتماد می کنند. مثلا دانش آموزان درونگرا علاقه ای به شرکت در کارهای گروهی یا ورزش های گروهی ندارند و دوست دارند کارهای انفرادی رو انتخاب کنن. مثلا اگه بخوان از بین چند ورزش مثل فوتبال، بسکتبال و بدمینتون یکی رو انتخاب کنند به احتمال زیاد بدمینتون رو انتخاب می کنند. اگه در خونه یکی از اعضای خانواده شما درونگرا باشه ترجیح میده در اتاقش بسته باشه و کسی وارد حریم خصوصیش نشه.

تیپ شخصیتی برونگرا

 افراد برونگرا "دیگر محور" هستند. انرژی خودشون رو از محیط بیرون و دیگران می گیرند درست برعکس درونگرا ها. این افراد بخاطر علاقه به تعامل با دیگران دوستان زیادی دارند. بیشتر به ماجرا ها و اتفاقات پیرامونشون توجه دارند. برونگرا ها در انجام کارهاشون سریع عمل می کنند. با تمام شدن یک کار به سراغ کار دیگری میرن. این افراد بلند بلند فکر می کنند! منظور این که اگه بخوان فکر کنند درباره اون موضوع با اطرافیانشون حرف می زنند. در زمان حال زندگی می کنند. خونگرم و اجتماعی هستن. برای انجام کار ها خودشون داوطلب میشن و توانایی این رو دارند که روی چند پروژه کار کنند. بسیار فعال و اجتماعی هستند. معمولا در محیط کار یا مدرسه به شدت با انرژی هستند، با همه احوال پرسی می کنند و درباره موضوعات مختلف صحبت می کنند.

نظر خود را بنویسید