قبل از انتخاب محصول مشاوره رایگان دریافت کنید: 54695000-021                  

کارهای بیهوده ای که نباید انجام دهید

کارهای بیهوده ای که نباید انجام دهید

درک این موضوع که ترک برخی از سرگرمی های بیهوده نه تنها باعث داشتن وقت بیشتری می شود، درصد موفقیت شما را نیز افزایش می دهد.

شاید این مطلب را شنیده باشید که 20 درصد از فعالیت های روزانه ما، 80 درصد از موفقیت هایی ما را شامل می شود. در واقع 80 درصد از کارهایی که در طول روز انجام می دهیم بیهوده هستند. بنابراین اگر می خواهید زندگی موفقی داشته باشید باید سعی کنید کارهای بهتری را در طول روز انجام دهید.

همراه ما باشید تا در ادامه 7 کار مختلف و بیهوده را به شما معرفی کنیم؛

۱. چک کردن بی وقفه ایمیل‌ها

سال ۲۰۱۳ اعلام شد که ۳۲ درصد از کارمندان کشور آمریکا در کمتر از ۱۵ دقیقه به ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنند، پاسخ می‌دهند. ۲۳ درصد هم در کمتر از ۳۰ دقیقه پاسخ ایمیل‌های خودشان را می‌دهند. آیا سریع پاسخ دادن به ایمیل‌ها کار درستی است؟ چک کردن بدون وقفه‌ی ایمیل‌ها زمان بسیار زیادی را به خودشان اختصاص می‌دهند. بهتر است برنامه‌ی ایمیل خود را از دسترس خارج کنید و بخش اعلان‌های آن روی تلفن‌همراه را هم غیرفعال کنید تا مجبور نباشید به سرعت پاسخ ایمیل‌ها را بدهید. دو بار چک کردن ایمیل در طول روز کافی خواهد بود.

‌۲. صبر کردن برای بهتر شدن همه چیز

صبر کردن برای بهتر شدن چیزهای مختلف باعث می‌شود که هیچ کاری نتوانید انجام دهید. اگر کاری برای به پایان رسیدن نیاز به زمان دارد، خودتان را منتظر آن نگذارید. از زمان استفاده‌ی بهتری بکنید تا آن کار به پایان برسد. همچنین باید فعالیت‌های بسیار سخت را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید تا بتوانید آن‌ها را به خوبی به پایان برسانید. با این کار در زمان خودتان هم صرفه‌جویی می‌کنید و کارها را به خوبی انجام خواهید داد.

۳. انجام دادن چند کار به شکل همزمان

این که چند کار را به شکل همزمان انجام دهید، یک کار بسیار بد است. این کار باعث می‌شود که خلاقیت‌تان از بین برود. ذهن شما تنها می‌تواند روی یک چیز تمرکز داشته باشد و انجام دادن کارهای مختلف در یک لحظه باعث می‌شود که نتوانید آن‌ها را به خوبی انجام دهید. سعی کنید در لحظه یک کار را انجام دهید.

‌۴. ایجاد وقفه در انجام دادن کار

محیطی که در آن حضور دارید، ممکن است در روند کاری شما وقفه ایجاد کند. تحقیقات نشان داده که در هر ۱۱ دقیقه، فعالیت کاربران با وقفه مواجه می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که نتوانید کاری را انجام دهید. اگر کاری انجام می‌دهید که باعث می‌شود تمرکزتان از بین برود، آن را انجام ندهید. این کار می‌تواند چک کردن تلفن همراه یا صحبت کردن با همکارتان باشد.

۵. نامنظم بودن

عدم تمرکز بر روی کارهایی که انجام می دهید و فراموش کردن نکات مهم آن و یا اینکه انجام آن کار در دقایق آخر شما را به فرد نامنظمی تبدیل می کند. برای افزایش تمرکز، سعی کنید وظایف خود را یادداشت کنید و آن را در زمان تعیین شده به پایان برسانید.

۶. انجام دادن همه کار

افراد بسیاری علاقمند هستند همه کاری را انجام دهند و کنترل همه چیز در اختیار آن ها باشد. اما این را در نظر داشته باشید انجام دادن کاری که شما در آن مهارت کافی ندارید، تنها زمان شما را از بین می برد و نتیجه خوبی بدست نمی آورید. اگر این اصل را برای خودتان یک قانون بدانید که تنها کاری را انجام دهید که در آن مهارت کافی دارید و یا کارها را با مشاوره و کمک دیگران انجام دهید می توانید موفق و نتیجه بهتری کسب نمائید.

‌۷. «نه» گفتن

نه گفتن به بسیاری از پروژه‌ها باعث می‌شود که در لحظه روی یک موضوع فکر کنید. اگر نتوانید نه بگویید خودتان را درگیر کارهای مختلف خواهید کرد که به احتمال زیاد نمی‌توانید برخی از آن‌ها را انجام دهید.

منبع: Inc

نظر خود را بنویسید