قبل از انتخاب محصول مشاوره رایگان دریافت کنید: 54695000-021                  

9 اقدام خود مراقبتی برای مقابله با ریز گردها

9 اقدام خود مراقبتی برای مقابله با ریز گردها

آلودگی هوا به واسطه ذرات گرد و غبار که تقریبا جزئی از زندگی روزمره برخی از استان های ایران شده، موجب گردید برخی از مواردی که در کاهش اثرات این آلودگی بر بدن و سلامت ما نقش دارد را به شما عزیزان یادآور شویم.

  1. از فعالیت کردن در خارج از منزل اجتناب کنید، در صورتی که باید در هوای آزاد فعالیت کنید زمان آن را به کمترین ممکن کاهش دهید.

  2. از ورزش سنگین به ویژه اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم هستید، خودداری کنید. در خانه یا محیط های بسته بمانید و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارید و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانید.

  3. اگر دارای آسم هستید یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده کردید برنامه درمانی خود را دنبال کنید و اگر نشانه ها برطرف نشد با پزشک خود مشورت کنید.

  4. در زمان بروز این پدیده، میزان دید به سرعت کاهش می یابد، اگر در چنین شرایطی در جاده هستید و کاهش عمق دید بر توانایی دید شما تاثیر می گذارد، آهسته تر برانید و در صورت لزوم با توجه کامل به علایم راهنمایی و رانندگی تا برطرف شدن شرایط حاد، اتومبیل خود را در نقطه امنی متوقف کنید.

  5. اگر اتومبیل شما دارای سیستم تهویه مطبوع است، آن را در وضع چرخش دوباره هوا قرار دهید تا گرد و غبار ورودی به اتومبیل شما کاهش یابد.

  6. برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و آب آشامیدنی، استفاده از پوشش مناسب برای مواد غذایی آماده مصرف ضروریست و لازم است مواد غذایی قبل از نگهداری در یخچال، از ذرات و گرد و غبار زدوده شوند.

  7.   برای کاهش تماس با گرد و غبار در محیط زندگی، نظافت روزانه توصیه می شود.

  8. از آنجا که ماسک های کاغذی معمولی و دستمال نمی توانند جلوی ورود ذرات ریز گرد و غبار به سیستم تنفسی را بگیرند، بنابراین استفاده از آنها توصیه نمی شود. در این شرایط استفاده از ماسکهای ویژه ای با عنوان «p1 و p2» توصیه می شود. البته این ماسکها، آلاینده های گازی هوا مانند منوکسیدکربن، NOX و SOX را فیلتر نمی کنند، همچنین تنفس با استفاده از ماسک از حالت معمولی دشوارتر است، بنابراین افراد دارای سوابق بیماری قلبی عروقی و تنفسی باید در این باره با پزشک خود مشورت کنند. استفاده از این ماسکها برای افراد سالمی که به ناچار باید در زمان بروز پدیده گرد و غبار در بیرون بمانند، قابل توصیه است.

  9. اصلاح رژیم غذایی به معنای استفاده بیشتر از سبزیجات، میوه جات، ماست و شیر کم چرب با تاکید فراوان توصیه می شود.

نظر خود را بنویسید