قبل از انتخاب محصول مشاوره رایگان دریافت کنید: 54695000-021                  

نحوه تولید چسب گرانول و کاربرد آن

نحوه تولید چسب گرانول و کاربرد آن

هنگامی که پلیمر در دستگاه اکسترودر توسط وسیله ای شبیه کاتر مرتبا بریده شده و چسب گرانول تولید می شود. میتوان همه پلیمرها را با توجه به نوع کاربرد آنها، ویسکوزیته و دیگر فاکتورهایشان ، مثل نوع پلیمر شدن و ... به گرانول تبدیل کرد.

هدف اصلی در تولید یک پلیمر چیست؟

به دست آوردن ماده ای با خواص مطلوب ، هدف اصلی در تولید یک پلیمر است . عواملی مثل دما، فشار، کاتالیزور و ... در به دست آوردن خواص مطلوب و کنترل آن حین فرایند پلیمر شدن، تاثیر گذار هستند. پلیمرهایی که برای اولین بار ذوب می شوند و مورد مصرف قرار می گیرند، نسبت به پلیمرهای بازیافتی که چند بار ذوب می شوند، کیفیت و خواص بهتری دارند اما بعضی پلیمرها هم هستند که حتی طی چند بار ذوب شدن و شکل دهی هنوز خواص خود را حفظ می کنند. در نوع pvc که می توان از آن در ساخت سفره، پروفیل درب و پنجره و انواع ورق ها، لوازم خانگی و کابل استفاده کرد، بعد از این که دوباره مورد استفاده قرار می گیرند(بازیافت می شوند) خواص خود را از دست می دهند.

خطوط تولید گرانول

معمولا موادی که از پلاستیک های بازیافتی در خطوط تولید گرانول مورد استفاده قرار می گیرند، دارای لبه های تیز و فرم ورقه ای نامتقارن هستند و به همین علت نمی توان آنها را براحتی در قیف های ورودی دستگاه ها قرار داد. به همین دلیل هنگام میکس شدن هم اندازه شان با موارد دیگر ترکیب غیر متشابهی دارند. به همین دلیل معمولا افراد ترجیح می دهند که مواد خریداری شده آنها همانند مواد اولیه نو به شکل گرانول (ساچمه های پلاستیکی) باشند. به این خطوط که این کار را انجام می دهد، خط گرانول سازی می گویند.

جهت مطالعه انواع خطوط تولید گرانول  اینجا کلیک کنید.

 

منبع: دانشنامه ویرگول-چسب گرانول

نظر خود را بنویسید

نظرات 1

avatar
سلام
آیا میشه به چسب گرانول رنگ قاطی کنیم
۱۴۰۲/۳/۳
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام
بله باید به گرانول پیگمنت اضافه بشه. جهت آشنایی با پیگمنت می توانید به مقاله در رابطه با پیگمنت در بلاگ مراجعه نمائید.