قبل از انتخاب محصول مشاوره رایگان دریافت کنید: 54695000-021                  

چند گام موثر در نگهداری از مخزن چسب ماشین آلات لبه چسبان

چند گام موثر در نگهداری از مخزن چسب ماشین آلات لبه چسبان

 

در این مقاله قصد داریم با ارائه چهار نکته در رابطه با نگهداری مناسب از مخازن ماشین آلات لبه چسبان بپردازیم، قبل از هر چیز حتما می دانیم که لبه چسبان ها یکی از ماشین آلات بسیار مهم و کاربردی در صنعت چوب هستند.

یکی از بخش های بسیار مهم این ماشین مخزن نگهداری چسب هست که در صورت عدم عملکرد خوب، دستگاه هم به خوبی کار نخواهد کرد.

گام های نگهداری از مخزن چسب لبه چسبان

 

1) پاک کردن سریع لکه ها و تراوشات چسب و تمیز کردن سریع چسب

اصلی ترین دلیل بسیاری از مشکلات، پاک نکردن سریع تراوشات و لکه است.همچنین به منظور محافظت کامل از بشکه های چسب ضروری است عمل تمیز کردن را در دفعات منظم و به صورت کامل انجام شود.

با نگهداری مخزن چسب چسب لبه چسبان؛ در بیرون از دستگاه ، مخزن را روی سکو یا میزی قرار داده و هر گونه لکه چسب را از بیرون و داخل آن پاک کنید.

عملکرد دستگاه زمان های تکرار این عمل را نشان می دهد. این عمل به تولید شما بستگی دارد. ما به شما توصیه می کنیم اگر امکان دارید چسب را هر هفته از مخزن پاک کنید.

2) ضرورت استفاده از روان کننده مناسب

مخازن چسب نیاز ویژه ای به روغن های پلاستیکی برای مقاومت در برابر گرمای بیش از حد دارند، این نکته را در نظر داشته باشید از روان کننده ای استفاده کنید که مناسب باشد.

3) دما را تنظیم کنید

حتما دمای مخزن چسب را با توجه به دفترچه راهنما تنظیم کنید و هرگز اجازه ندهید دستگاه لبه چسبان همراه با مخزن چسب برای مدت بیشتر از 15 دقیقه متوقف شود در صورت بروز چنین اتفاقی به سرعت لایه خشک و اکسید شده چسب را از دیواره داخلی مخزن جدا کنید در غیر اینصورت چسب سخت و لایه لایه می شود.

4) نشت چسب را کنترل کنید

تغییر شکل مخزن چسب در قسمت تماس با چسب، نشت چسب رُخ می دهد بنابراین باید محل قطعه نشتی کار را به درستی شناسایی کنیم چرا که اگر نشت چسب خیلی کم یا خیلی زیاد باشد باعث اختلال در خط تولید می شود.

 

* همچنین می توانید محصولات بسپار گستر آریا در صنعت چوب را با کلیک در اینجا مشاهده نمائید.

 

منبع: ماهنامه صنایع چوب کاغذ

نظر خود را بنویسید