قبل از انتخاب محصول مشاوره رایگان دریافت کنید: 54695000-021                  

چگونه می شود در استراتژی طوفان فکری خود تجدید نظر کرد.

چگونه می شود در استراتژی طوفان فکری خود تجدید نظر کرد.

 حتما می دونید که انجام طوفان فکری اولین قدم ضروری برای درک اجمالی از پروژه و مشکلات مطرح آن است و به همین دلیل هم هست که جلسات طوفان فکری شکل می گیرد تا افراد بتوانند ایده های خود را بیان کنند.

در نظر داشته باشید همیشه بیان کردن در جلسات طوفان فکری موجب می شود علاوه بر اینکه نظر پخته ای تولید شود به انسجام بخشیدن طرح نیز کمک خواهد کرد و به همین علت هست که می گویم دلایلی وجود دارد که شما استراتژی طوفان فکری خود را می بایست دوباره ارزیابی کنید.

اگر همچنان بر این عقیده هستید که به روز نگه داشتن استراتژی طوفان فکری شما چه اهمیت زیادی دارد و چقدر ضروری است به این دلایل توجه نمائید؛

   ۱. طوفان فکری کمک می‌کند تیم‌های بهتری بسازید

وجه تمایز تیم ها از هم چه چیزی است؟ جواب ساده است: تیم های بهتر شیوه های ارتباطی خیلی بهتر و موثرتری دارند. می توان گفت طوفان فکری نوعی پیوند بین اعضای تیم ایجاد می کند تا درک صحیحی نسبت به افکار یکدیگر داشته باشند. این درک علاوه بر اینکه به اعضای تیم اجازه می دهد که نقاط قوت یکدیگر را بشناسند و نیز مشکلات به وجود آمده را نیز آسان تر کند.

۲. یک جلسه طوفان فکری خوب اجازه می‌دهد تا صداها و ایده‌های جدید شنیده شود

شاید تصور کنید جلسات طوفان فکری کاربردی ندارد و احتیاجی به آن نخواهید داشت اما به این مثال توجه کنید، هنگامی که به اهداف نهایی سازمان خود فکر می کنید (یعنی تعیین سمت‌وسو حرکت شرکت) و یا فکر کردن در مورد فرهنگ سازمانی، شاید تصور کنید جلسات طوفان فکری کاربردی نخواهند داشت. اما واقعیت این است که اشتباه می‌کنید و حتماً باید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. جلسات طوفان فکری یک راه عالی برای جذب صداها، افکار و ایده‌های جدید است. این ایده‌های سایر افراد و نظرات آن‌ها است که می‌تواند نیرو تازه‌ای به سازمان شما وارد کند. در بسیاری از مواقع، خیلی چیزها به ذهن خودتان نمی‌رسد، ولی اطرافیان ممکن است این ایده‌ها را داشته باشند و یا برخی نقاط ضعف و قوت را بهتر از شما درک کرده باشند. در هرحال، شما حتماً باید به اطرافیان خود نیز فرصت شنیده شدن بدهید و تا جای ممکن سعی کنید از ایده‌ها و نقطه نظرات آن‌ها استفاده کنید. به کارگیری جلسات طوفان فکری یک راه عالی برای تقویت رشد سازمان شما است.

۳. بهترین راه برای پیشبرد خلاقانه و حرفه ای پروژه طوفان فکری است

طوفان فکری یکی از بهترین روش‌هایی است که با کمک آن می‌توانید پروژه‌های خود را خلاقانه و حرفه‌ای پیش برده و از گیر کردن آن‌ها جلوگیری کنید. هرکسی که تا به حال روی یک پروژه کار کرده باشد، حتماً به خوبی می‌داند که برخورد با یک مانع چه حس بدی دارد. گاهی اوقات مهم نیست چقدر سخت تلاش کنید، به تنهایی نمی‌توانید راه‌حلی پیدا کنید. طوفان فکری مانع از انحراف و گیرکردن این پروژه‌ها توسط موانع این چنینی می‌شود. هرچه افراد بیشتری در انجام پروژه‌ها درگیر باشند، یعنی ایده‌های بیشتری برای ادامه‌ی پروژه پیش رو شما خواهد بود. فکر می‌کنیم این واقعیت نیاز به توضیح بیشتری نداشته باشد که هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، انجام کارها آسان‌تر شده و ایده‌های بیشتر و جامع‌تری مطرح می‌شوند.

 

نظر خود را بنویسید