قبل از انتخاب محصول مشاوره رایگان دریافت کنید: 54695000-021                  

چهار دلیل عمده خرابی چسب هاتملت و راه حل آن

چهار دلیل عمده خرابی چسب هاتملت و راه حل آن

استفاده از چسب هاتملت مزایای بسیاری را برای تولید کنندگان به همراه دارد برای مثال؛ می توان بصورت پیشرفته طراحی نمود. حتی ماندگاری محصول را افزایش داد و عملیات بهره وری را بهبود بخشید.امروزه در حالی که چسب های هاتلمت از فناوری پیشرفته ای استفاده می کنند و به ندرت منجر به شکست می شود ولی باز ممکن هست به چهار دلیل برای چسب خرابی ایجاد شود که شما می توانید با توجه به این موارد از این اتفاق جلوگیری کنید.

آلودگی:

اگر سطحی آلوده باشد، می تواند باعث خرابی چسب شود. انواع آلودگی عبارتند از:

گریس

روغن (از جمله روغن پوست)

سایر ناخالصی ها

در نتیجه، مهم است که قبل از قرار دادن سطح جهت استفاده چسب از تمیز بودن سطح و تجهیزات اطمینان حاصل نمائید.

توجه داشته باشید اگر از فناوری توزیع خودکار استفاده شود، باید در طول تولید نیز تمیز بماند. این به این دلیل است که برخی از چسب ها می توانند تا حدی در دستگاه توزیع کننده خشک شوند که منجر به کاهش استحکام چسب می شود.

آماده‌سازی سطح می‌تواند شامل روش‌های مختلف شستشو و درمان سایشی باشد، اما بهترین روش به زیرلایه خاص و شیمی چسب بستگی دارد. مطمئن شوید که ابتدا تکنیک های آماده سازی مناسب را با تولید کنندگان بستر و چسب بررسی کنید.

تکنیک کاربردی:

این علت شکست چسب تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا چسب به صورت دستی اعمال می شود یا خیر. برای دستیابی به استحکام باند بهینه، چسب ها باید در مقادیر ثابت و صحیح اعمال شوند و اگر به صورت دستی انجام شوند، می تواند دشوار باشد. چسبندگی زیاد یا کم در یک ناحیه می تواند منجر به شکست باند شود.برای اطمینان از پوشش یکنواخت ، اطمینان حاصل کنید که مهره چسب هر بار دقیقاً در همان مکان اعمال می شود.

سازگاری بستر:

اگر زیرلایه و چسب ناسازگار باشند، ممکن است خرابی چسب اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، برخی از پلاستیک‌ها ممکن است دارای نرم‌کننده‌هایی باشند که در طول زمان به سطح نفوذ کرده و باعث شکستگی چسب در برخی نقاط می‌شوند. علاوه بر این، برخی از سطوح می توانند باعث شوند چسب به درستی عمل نکند. برای جلوگیری از این امر، اطمینان از سازگاری بستر و چسب قبل از انتخاب مهم است.

شرایط محیطی:

برخی از شرایط محیطی می توانند احتمال شکست چسب را افزایش دهند و تاثیر خود را بر پختگی داشته باشند. این شامل:

رطوبت زیاد

دی اکسید کربن

سطوح PH

اکسیژن

 

منبع: سایت Bostik

نظر خود را بنویسید